måndag 15 mars 2010

-_-

Jag drömmer att jag är Harry Potter i krig. Mitt mål är att döda Voldemort. Trollstaven har jag tappat bort. Istället använder jag mig av de vapen jag kommer åt, bland annat gevär och svärd. Efter relativt mycket hänsynslöst dödande kommer jag på att jag kanske inte behöver min trollstav för att kalla på min stora, flygande, blå jättefågel. Jag ropar högt kanske tre gånger, sedan är den där. Så fort jag hoppat upp på fågeln känner jag mig trygg. Vi flyger tillsammans genom den stora, salliknande innergården bort mot tältet där Voldemort väntar på mig. Väl där inser jag att jag inte lyckats hålla reda på ett enda av mina använda vapen. Trots det behåller jag fortfarande lugnet. Jag och fågeln flyger mot molnen. Där finns andra flygande typer. När jag efter ett tag får syn på någon jag känner igen sticker jag upp huvudet bland molnen. Hon gör likaså. Sedan viskar jag tyst: -Har du några vapen? Hon tar fram ett stort sockervadd och river av en bit. -Ät det här. Jag förstår att det måste vara ett magiskt sockervadd och trycker i mig fort jag kan. Effekten kommer på en gång. Känslan av att kunna göra vad som helst med bara händerna.

Sedan vaknar jag upp. Fan. Jag skulle ju döda Voldemort. Försöker tänka på att äta mitt sockervadd bland molnen och somna om. Det fungerar inte.

Inga kommentarer: