måndag 17 maj 2010

-_-

The American Dream och jag hade en deep connection idag. När jag vaknade upp på morgonen hade jag en riktigt trist känsla i kroppen. En ångestliknande en. Som tur var tog jag mig själv i kragen och gjorde det jag var tvungen till att göra. Stiga upp. Väl uppe drog jag på mig en liten body, kopplade hunden och begav mig ut på en kombinerad hundrastning och joggingrunda. När jag sprang där, det var då jag kände det - the connection. Det hela kändes så fel men samtidigt så rätt. Jag funderade lite på om det här kanske var det närmsta jag någonsin skulle komma The American Dream, utan att för den sakens skull värdesätta upplevelsen. Det var vackert. Solen gav mig perspektiv som inget annat.
Tråkigt nog verkar solen däremot inte vara vidare bra på att ge mig en så kallad bränna. Jag funderar på om jag faktiskt är immun mot solens strålar. Hittills har jag fått en färg som mest liknar gulgrön. Många människor blir lite röda, men när det röda sedan lagt sig uppstår där en brun färg. Min kropp fungerar uppenbarligen inte så.

Inga kommentarer: