måndag 19 april 2010

-_-

Jag är trött på den här bloggjäveln. Trött så in i helvete. Hatar dig fan din sate. Gå och dö säger jag, DÖ.

Idag gjorde jag grekisk sallad. Det är väldigt viktigt för mig, att jag gör saker på rätt sätt, när jag väl tagit mig an en så pass seriös uppgift som att "laga" något som redan namngivits. Grekisk sallad alltså. Ironiskt nog innehåller den inte något av det vi i Sverige kallar sallad, för er olärda syftar jag alltså på de gröna eventuellt röda bladen.
De olika grönsakerna måste vara skurna på rätt sätt. Om inte kan det hända att någon blir ledsen eller upprörd. Tomaterna - kuber. Paprikan (grön) - skivad på bredden. Rödlök - skivad (så att det bildas ringar). All denna kunskap har jag samlat på mig under mitt livs två greklandsvisiter. Något jag däremot glömt bort är hur gurkan ska skäras. Förstår ni frustrationen som uppstår eller. Har nu försökt googla fram det men ännu inte riktigt fått svar på vilket sätt som är mest korrekt. Misstänker i alla fall att den här grönsaken ska vara fri från skal.

Det värsta jag vet är idioter som har i tomat i ceasarsallad, och det är inte ovanligt kan jag tala om.

Inga kommentarer: