torsdag 3 december 2009

-_-

För tillfället består mitt liv av två saker. Se på Paradise hotel och försöka vara kreativ. Min kreativitet är inte på topp. Har den någonsin varit på topp? Kanske inte. Men något måste man väl försöka göra av livet. Jag är nog Mrs expert på att hoppa på första bästa tåg till framtiden. Har aldrig riktigt hamnat där jag tänkt att jag ska hamna. Gymnasiet. Vad hände där. Hade tänkt börja en ren designlinje. För att sedan inse att jag inte ville till Uppsala utan till Stockholm. Jag ville syssla med Fazhion. Väl där insåg jag att sy kanske inte var min starka sida, vilket ledde till sam design på samma skola.
Och hur hamnade jag i den här metropolen? Ren jävla slump. Jag sökte ifall att jag inte skulle komma på något bättre att göra. Kom in. Kände peppen, tänkte att. Vafan vi kör på. Vänta är helt enkelt inte min grej.

Ibland tänker jag att det skulle vara högst fördelaktigt att få starta om från vårterminen i nian. Tänk vilket liv. Vilka möjligheter och vilken kunskap jag skulle bära på. (Haha). Åtminstone för att vara en som just ska börja gymnasiet. Varför lever jag inte i en film. Folk brukar säga att jag lever i en film. Om det nu är så har jag definitivt inte hamnat i den softaste genren. Kan man inte få byta till 13 snart 30 typen liksom? Vakna upp en morgon. Inse att man är sexton igen och faktiskt kunna leva ut det fullt ut. Man blir fan inte snyggare än när man är sexton.

Inga kommentarer: